Жасөспірімдер жазбада

Оқуда озат болу үшін бірнеше кеңестер

 

Бірінші кеңес
       Мен сендермен білім алуда үлкен жетістіктерге жету сырларымен бөліскім келеді. Сонымен, егер сен бірдеңені жақсылап меңгеріп алғың келсе, мұны басқа біреуге үйретіп, түсіндіруге тырыс. Сабағын түсінбей жатқан бір адамды таңда (досың, құрбың, сыныптасың, інің, қарындасың/сіңлің), ал егер ондай адам жоқ болса – біліміңді анаңмен, әкеңмен, апаңмен және т.б. бөліс. 
 
Екінші кеңес
«Жоспарлау» дегенді, бәлкім, сен қызықты және еліктіретін дүние деп елестете алмайтын шығарсың. Бірақ білім алу жолында дәл осы жоспарлау сенің сенімді досыңа айналмақ. Жоспарлау адамға бірсарынды, қызықсыз жұмысқа аз уақыт жұмсауға мүмкіндік береді. Күн тәртібін жоспарлап үйрен. 
 
Үшінші кеңес
Барлық істі жасап бітіру мүмкін емес дегенді сөзді естіген шығарсың? Шынымен, қандай да бір жұмысты бастағанда, оның көлемі жайлы ой толыққанды жұмыс істеуге кедергі келтіреді. Кез келген істің ең негізгі түбірін көре біл, сонда жетістікке жетесің. Сабақты жақсы оқып, сәттілікке жетудің басты құпиясы өз табысыңды байқап, соған масаттану деп ойлаймын. Әрине, сенің ілгері қадамдарыңды мұғалімің байқаса тіпті жақсы, бірақ өзің де байқап үйрен. Кейде көп дайындалып, лайықты баға ала алмай қалған кездер болады. Бұл көңіліңе күйбең түсіріп, сәттілікке деген сеніміңді сейілтеді... Бірақ білімділіктің басты нәтижесі – баға емес екенін біз жақсы білеміз, өмірге қажет болатыны – бастағы білім мен тәжірибе. 
 
Төртінші кеңес
Бір парақ қағазға жоғары қарай көтеріліп бара жатқан баспалдақ сал да, күнделікті өз сәттіліктеріңді еске алып, жоғары қарай өрмелеп бара жатқаныңды белгілеп отыр. Ескерте кетейін: жоғары көтерілуге саған төзім мен еңбек қажет, олар бәрін жеңетінін білесің. 
 
Бесінші кеңес
Жаман әдеттер мен олардан арылу керектігі жайлы мұғалімдер де, ата-анаң да, бәрі айтады. Ал мен саған адамның күш-жігерін қажет ететін пайдалы әдеттер жайлы айтпақпын. Біз солардың көмегімен жалқаулығымызды жеңе аламыз, зеріктіретін жұмысты істейміз, білім аламыз, табысқа жетеміз, сол себепті күш-жігерімізді дамытайық.
Есіңде болсын! Жігерін басқара алатын адам ғана еркін адам! Жаман әдеттер мен олардан арылу керектігі жайлы мұғалімдер де, ата-анаң да, бәрі айтады. Ал мен саған адамның күш-жігерін қажет ететін пайдалы әдеттер жайлы айтпақпын. Біз солардың көмегімен жалқаулығымызды жеңе аламыз, зеріктіретін жұмысты істейміз, білім аламыз, табысқа жетеміз, сол себепті күш-жігерімізді дамытайық. Есіңде болсын! Жігерін басқара алатын адам ғана еркін адам! 
 
Үй жұмысын жасаудың құпиясы
Өкінішке орай, үй жұмысын тапсырмайтын мектеп жоқ. Үй жұмысын орындау үшін уақытың мен күшіңді сарп етпей, орынды жұмсауды қалай үйренуге болады? Үй жұмысын орындауда қай сабақтан қиналатыныңды, ал қай сабақты жеңіл орындайтыныңды білетін шығарсың? Бәлкім, кейбір тапсырмаларды орындау үшін ересектердің көмегі қажет болар? Қай сабақтан қиналатыныңды, ал қай сабақты оңай түсінетініңді анықтап алуға тырыс.
Анықтап алған соң, келесі жоспар бойынша әрекет жаса: 
1. БАР ЖІГЕРІҢДІ ЖИНАП ЖАЗУ ҮСТЕЛІНЕ ОТЫР. 
2. ӘР ТАПСЫРМАНЫ ҚАНША УАҚЫТТА БІТІРЕТІНІҢДІ БОЛЖАП, СОҒАН САЙ ӘРЕКЕТ ЖАСА. 
3. «ҚИЫН» ЖӘНЕ «ЖЕҢІЛ», ЖАЗБАША ЖӘНЕ АУЫЗША ТАПСЫРМАЛАРДЫ КЕЗЕКТЕСТІРІП ОТЫР. 
4. ҚЫСҚА ҮЗІЛІС ЖАСА. 
5. ҮЙ ЖҰМЫСЫН ЖАСАП БІТІРГЕН СОҢ, ҚАЖЕТТІ ЗАТТАРДЫҢ БӘРІН ПОРТФЕЛЬГЕ САЛ. 
6. МІНДЕТТІ ТҮРДЕ ДЕМАЛ!
 
Оқушының құқығы бар:
 
1. Ана тілінде тегін оқу, медициналық қызмет, өмірінің қорғау, оқуға жақсы жағдай жасау, еңбек пен демалыс, мектепте уақытымен сапалы тамақтануға.
 
2. Жеке тұлғасын құрметтеу, керек жағдайда мұғалімдерге немесе басқа мектеп қызметкерлеріне өзіне қарату, олардан көмек алу.
 
3. Мектептен тиісті жағдайда қаржылы көмек алу.
 
4. Оқуда
 
- мемлекеттік және басқа бағдарлама бойынша сапалы білім алу, мектепішілік оқулықтар, құралдармен пайдалануға;
 
-оқушының аурып қалған және басқа жағдайда мұғалімдерден қосымша көмек алуға;
 
-сабақ арасындағы және басқа ұйымдастырылған демалыс, жексенбі және каникул күндерінде, сабақтан босатылған жағдайда;
 
5. Өз қабілетін және талантын жан-жақты дамыту, сыныптан тыс және мектептен тыс шараларды таңдауға.
 
6. Өз ұйым өмірінің сұрақтарын шешу кезде қатысуға
 
7. Өз қабілеті, білімі және мүмкіндігіне  қарай байқау, жарыс, сайыстарда өз сыныбын, мектебін таныстыруға.
 
8. Кез келген кезде бос орын болса, басқа сынып, мектепке ауысуға.
 
Оқушы міндетті:
 
1. Мектеп Жарлығын орындау, сонымен қатар:
 
-  мектеп жарлығына сәйкес жағдайда, мектеп қызметкерлер және кезекші оқушылардың айтқанын орындау, мектеп ішіндегі қалыптасқан ережелер, қауіпсіз техникасын және тазалықты сақтау;
 
- мұғалім және өз ұжымының тапсырысын орындау, сынып кезекшілікте және өз-өзіне қызмет жасауға қатысу;
 
- оқушылар, басқа мектеп қызметкерлерінің құқығын құрметтеу және олармен санасу, олардың өмірі мен денсаулығына қауіп жасамау, даулы сұрақтарды тәртіппен шешу;
 
- мектеп, сыныпта тыныштық, сабырлықты сақтау:
 
- темекі шекпеу, денсаулыққа зиянды заттарды қабылдамау, сыпайы, сабырлы, киімін таза ұстау, өз-өзіне қарау
 
2.Оқуда:
 
- ынталы оқу,оқу процесіне кедергі жасамау,үйде және сыныпта мұғалім тапсырмасын өзіндік орындауға тырысу;
 
- уақытында сабаққа келу,оқу орнын таза ұстау;
 
- сабаққа мектепішілік формамен келу;
 
3. Мектеп ғимаратын, оқу құралдарын, мүліктерін сақтау, басқалардың еңбегін құрметтеу, өз және басқалардың заттарына, ағаштарға ұқыптылықпен қарау, егер зиян келтірген жағдайда ата-аналармен өтеу.
 
4. Су және электроэнергияны,тағамдарды үнемдеу.
 
5. Өз ұстау мәдениеті, еңбек және сөйлеу ережесін сақтау.